Hamulec Części motocyklowe

Hamulec do Top marki motocykli
Motocyklowe układy hamulcowe są stosowane do spowalniania i zatrzymywania tych pojazdów. Urządzenia te mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze.
Części motocyklowego układu hamulcowego
- Tarcze hamulcowe. Gdy przestają się obracać, koło również przestaje się kręcić, przez co motor zwalnia. Najczęściej przednie elementy hamulca psują się szybciej niż tylne. Te części zamienne są często sprzedawane razem z zaciskami.
- Klocki. Są one dociskane do tarcz i w ten sposób wytwarzają tarcie wymagane do hamowania. Przednie elementy powinno się wymieniać co 15 000- 20 000 km, a tylne mogą wystarczać na ponad 20 000 km.
- Przednie i tylne cylindry. Pierwsze z nich są aktywowane przez naciśnięcie dźwigni na kierownicy, a drugie przez naciśnięcie pedału. Tego typu elementy motocyklowego układu hamulcowego przetwarzają siłę przyłożoną przez motocyklistę na ciśnienie płynu roboczego. Nie mają one określonej żywotności serwisowej.
- Przewody hamulcowe. Płynie w nich płyn roboczy. Z reguły elementy gumowe starczają na krócej niż 4 lata. Produkty PTFE w stalowym oplocie mogą być używane znacznie dłużej.
- Zaciski. Naciskają klocki na tarcze. Elementy te są mocowane za pomocą uchwytów i poruszają się wzdłuż sworzni prowadzących. Nie mają ograniczonej żywotności.
- Urządzenia do regulacji dynamiki ruchu. Zawierają one na przykład czujnik prędkości obrotowej koła. Przesyłane przez niego dane są ważne dla prawidłowego funkcjonowania systemu ABS. Do tej kategorii należy także jednostka hydrauliczna. Utrzymuje ona wymagane ciśnienie w cylindrach hamulca przy włączonym systemie ABS. Elementy te nie mają określonej częstotliwości wymiany.
Awarie: ich przyczyny i objawy
- Cienkie lub odkształcone tarcze. Objawami tej usterki są odgłosy skrzypienia i zmniejszona skuteczność hamowania. Komponenty te zostają na ogół uszkodzone w wyniku długotrwałego użytkowania lub w wyniku przegrzania spowodowanego wysokimi obciążeniami.
- Zużyte klocki. Wydają one nietypowe dźwięki. Najczęściej dzieje się tak, gdy klocki były używane przez długi czas.
- Zarysowania, uszkodzenia korozyjne i inne wady cylindrów. Zmniejszają one skuteczność hamowania. Zarysowania mogą pojawić się ze względu na brud, który dostał się do wnętrza podzespołu podczas jego serwisowania. Uszkodzenia korozyjne są wynikiem wystawienia na wilgoć. Często przedostaje się ona do środka razem z płynem roboczym.
Wskazówki, jak serwisować i wymieniać części motocyklowego układu hamulcowego
- Zamontuj nową parę klocków za każdym razem, gdy wymieniasz tarcze. W ten sposób będziesz w stanie zapobiec pogorszeniu się skuteczności hamowania. Taniej jest kupować te części zamienne w zestawie.
- Uszkodzone komponenty nie zawsze muszą być wymieniane. Przykładowo, w celu przywrócenia cylindra do stanu używalności, najczęściej wystarczy skorzystać z odpowiedniego zestawu naprawczego.
- Po zamontowaniu nowych elementów powinno się je dotrzeć, a układ hamulcowy musi najczęściej zostać odpowietrzony. W razie potrzeby należy również uzupełnić płyn roboczy.
AUTODOC: tylko wysokiej jakości części motocyklowe
Jeśli zdecydujesz się kupić motocyklowe części układu hamulcowego w naszym niezawodnym sklepie internetowym, otrzymasz je tak szybko, jak to tylko możliwe. Złóż swoje zamówienie online już teraz, aby natychmiast kupić produkty najwyższej klasy.
Asortyment nowych części do motocykli
Polecamy nasze najlepiej sprzedające się produkty z kategorii Hamulec. Wymienione części zamienne do motocyklow są najczęściej zamawiane przez naszycj klientów.



