Układ zapłonowy Części motocyklowe
Układ zapłonowy do Top marki motocykli
Układ zapłonowy motocykla jest przeznaczony do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Umożliwia on stabilną pracę silnika.
Główne części układu zapłonowego motocykla
- Świeca zapłonowa. Jej elektrody wytwarzają iskrę, która jest niezbędna do zapłonu. Jej żywotność serwisowa zależy od materiałów, z których jest wykonana. Na przykład modele z niklu mogą wystarczyć na 15 000 do 30 000 km, miedziane na 20 000 do 30 000 km, a irydowe i platynowe na 60 000 do 70 000 km. Komponenty zawierające złoto funkcjonują prawidłowo przez 80 000 – 90 000 km.
- Cewka zapłonowa. Przetwarza niskie napięcie na wysokie napięcie. Zapłon jest niemożliwy bez odpowiednio wysokiego napięcia.
- Dystrybutor. Jest on stosowany do doprowadzenia wysokiego napięcia do świec zapłonowych.
- Rezystor balastowy. Eliminuje nadmierne natężenie prądu.
- Moduł CDI. Akumuluje napięcie dostarczane przez alternator, które następnie zostaje przekazane do cewki zapłonowej.
- Przewody zapłonowe. Zapewniają stabilną dostawę mocy do świec zapłonowych. Przewody są podłączone do świec za pomocą specjalnych zapinek.
- Jednostka sterująca. Wykorzystuje dane z różnych czynników, aby poprawić działanie układu. W szczególności informacje o obrotach wału korbowego pozwalają jednostce sterującej obliczyć odpowiedni czas zapłonu.
- Generator impulsów. Jest on stosowany w elektronicznym układzie zapłonowym do wytwarzania impulsów, które są transmitowane na moduł CDI w celu wytworzenia napięcia.
Awarie: ich przyczyny i objawy
- Zużyte świece zapłonowe. Trudności przy odpalaniu silnika, w szczególności przy niskich temperaturach otoczenia i wysokiej wilgotności, mogą wskazywać na ten problem. Poza tym awaria ta często powoduje zwiększone spalanie paliwa. Jest to naturalna konsekwencja stosowania świec dłużej niż ich zalecana żywotność serwisowa.
- Uszkodzone uzwojenie cewki. Prowadzi to do niestabilnego działania silnika. Awaria może być spowodowana przez wystawienie na wysokie temperatury, ponieważ element ten znajduje się w pobliżu gorącego silnika motocykla. Poza tym awarie tego elementu mogą być wynikiem uszkodzonego kabla wysokiego napięcia.
- Utlenienie styków. W tym przypadku ciężko jest uruchomić silnik, a spalanie paliwa ulega zwiększeniu. Powodem jest przedostawanie się w wilgoci z drogi do środka z powodu nieprawidłowo zamontowanych komponentów.
Wskazówki dotyczące serwisowania i wymiany części układu zapłonowego motocykla
- Wiele elementów tego układu nie ma określonej żywotności serwisowej: należy je wymieniać, gdy jest to konieczne. Ważne jest, aby upewnić się, że instalacja elektryczna Twojego motocykla jest zasadniczo w dobrym stanie i nie ignorować żadnych oznak awarii.
- Zaleca się zlecić serwis tego układu specjalistom. Serwis wiąże się zazwyczaj z obsługą kabli wysokiego napięcia.
- Niektóre części mogą być serwisowane zgodnie z zaleceniami podanymi w instrukcji serwisowania motocykla. Na przykład dopuszcza się usuwania zanieczyszczeń ze studzienek świec zapłonowych za pomocą sprężonego powietrza. Przed rozpoczęciem pracy nie zapomnij założyć gogli ochronnych.
AUTODOC: tylko wysokiej jakości części motocyklowe
Chcesz szybko i tanio kupić części układu zapłonowego motocykla? Złóż zamówienie online na AUTODOC. Poszukiwanie i wybór odpowiednich produktów w naszym sklepie internetowym zajmuje bardzo mało czasu. Oprócz tego dostawa odbywa się wkrótce potem. Jeśli podczas dokonywania zakupów trwa promocja, będziesz w stanie zaoszczędzić swoje pieniądze.
Asortyment nowych części do motocykli
Polecamy nasze najlepiej sprzedające się produkty z kategorii Układ zapłonowy. Wymienione części zamienne do motocyklow są najczęściej zamawiane przez naszycj klientów.