Łańcuchy / zestawy do Twojego motocykla
Zamów niedrogo motocykl Łańcuchy / zestawy
Łańcuchy / zestawy do Top marki motocykli
Łańcuchy / zestawy: Bestsellery do motocykli z naszego katalogu
Dane produkty są jednymi z najczęściej kupowanych rzeczy z katalogu Łańcuchy / zestawy. Szeroki zakres najlepszych marek pomoże Tobie w wyborze Łańcuchy / zestawy w okazyjnej cenie i zapewni Tobie najlepsze dopasowanie do Twojej motocyklu.
Łańcuchy do motocykli przenoszą moment obrotowy z silnika na koło napędowe. Tego typu napęd wyróżnia się niezawodnością i wysokim współczynnikiem wydajności.
Rodzaje łańcuchów motocyklowych
- Odkryte (nieuszczelnione). Ze względu na brak uszczelnień, smar w ogniwach rolkowych szybko się zużywa. W rezultacie żywotność części w przypadku odpowiedniej konserwacji i ostrożnej jazdy wynosi od 10 000 do 20 000 km. Jednocześnie okres eksploatacyjny zależy również od specyfiki konstrukcji tego elementu motocyklowego. Na przykład istnieją niedrogie standardowe części zamienne, które są najmniej trwałe. Z reguły stosowane są one w pojazdach z silnikami o niskiej pojemności skokowej. Dostępne są również wytrzymałe odkryte łańcuchy, które wytrzymują dłuższy czas. Nadają się one do pojazdów z silnikiem o pojemności skokowej do 0,65 l.
- Zakryte (uszczelnione). Specjalne uszczelnienia pomagają utrzymać smar wewnątrz ogniw. Dostępne są ich następujące rodzaje:
- Pierścienie uszczelniające typu O-ring. Uszczelnienie jest wykonane w kształcie pierścienia. Tego typu łańcuchy są stosunkowo tanie. Przy terminowym serwisowaniu ich oczekiwana żywotność wynosi średnio 16 000 km.
- Pierścienie uszczelniające typu X-ring. Uszczelnienie ma kształt litery X. Skutecznie utrzymuje ono smar. Tego typu łańcuchy do motocykli mogą wytrzymać nawet dwa razy dłużej niż komponenty z O-ringami.
Usterki: ich przyczyny i objawy
- Wytarte sworznie. Z tego powodu odległość między nimi staje się większa, a komponent wydłuża się. Bardzo często zaczynają wytwarzać hałas, który utrzymuje się przy każdej prędkości. Podczas przyspieszania motor może szarpać, a podczas hamowania mogą pojawić się drgania. Ścieranie może być wynikiem naturalnego zużycia, intensywnych obciążeń, jazdy w terenie i na zapylonych drogach.
- Pęknięcie. Z reguły jest to konsekwencją zużycia elementów składowych. Dzieje się to wtedy, gdy motor się porusza i towarzyszy mu głośny, trzaskający dźwięk. Awaria ta może prowadzić do upadku kierowcy i odniesienia obrażeń w przypadku jazdy z dużą prędkością.
Wskazówki dotyczące konserwacji i wymiany łańcuchów motocyklowych
- Zaleca się wymieniać części wraz z zębatkami. W przeciwnym razie mogą się przedwcześnie zepsuć.
- Zabrania się stosować twardych szczotek do usuwania brudu z komponentu. Nieuszczelnione części mogą być czyszczone miękką szczotką, a uszczelnione – szmatką nasączoną specjalnym środkiem chemicznym.
- Konieczne jest regularne sprawdzanie ich napięcia. Z reguły powinieneś ustawiać swój motocykl na centralnej stopce i kręcić tylnym kołem. Umożliwi Ci to znalezienie punktu, w którym napęd łańcuchowy jest maksymalnie napięty w dolnej części. Jeśli ten parametr nie jest zgodny z daną liczbową określoną przez producenta motocykla, musi zostać wyregulowany.
- Części wymagają smarowania w odstępach czasowych podanych w instrukcji obsługi, na przykład co 600 km. Wykonuj je częściej, jeśli pojazd jest mokry lub był użytkowany w zapylonych obszarach.
AUTODOC: tylko wysokiej jakości części motocyklowe
W naszym sklepie internetowym często prowadzimy promocje, które pomogą Ci zaoszczędzić na kosztach naprawy i serwisowania. Możesz kupić łańcuchy do motocykli, a także klocki hamulcowe, amortyzatory, płytki skrzyni biegów i wiele innych rzeczy na korzystnych warunkach.